måndag 24 maj 2010

Skoldebatt

Var in på en sida för skoldebatt(länk) och debatterade ett inlägg om hur fackanslutna lärare tänker!!!
Jag dristade mig att länka till denna blogg för att påvisa att det finns fackanslutna lärare som inte är nöjda. Döm om min förvåning när två av deras mest frekventa debattörer(Sven E Borg och Trött) hävdar att de läst bloggen men tycker att den försvarar LRs politik. Hur kan man läsa denna blogg utan att inse att den är kritisk?

Trött där sken det igenom en viss diskrepans i vad problemet med arbetsförhållandena för lärare beror på. Han verkar mest ha en "dold" agenda mot fackligt arbete
Sven E Borg hade till en början endast tillmälen och upprepning av sitt mantra att komma med, kan det möjligen vara en "dold" agenda där också.
Lustigt att dessa två får dominera denna diskussionssajt då det ibland dyker upp mer sansade debattörer där!

4 kommentarer:

  1. Är medlem i LR. De erfarenheter jag har säger mig att LR arbetar för arbetsgivaren och mot medlemmarna.

    SvaraRadera
  2. I det nya avtalet så kan de lärare som vill gå över till semestertjänster. Man kan få 1500 kr/månad om man gör så. Att få lärare att arbeta på semestertjänster har varit ett av deras högsta önskemål.

    Men har man inte fått detta alldeles gratis? Inga extra pengar har väl skjutits till, så de som får betala kalaset är de andra lärarna vars löneutrymme försvinner. Eller?

    SvaraRadera
  3. Noterar (till min förvåning) att LRradicals påstår att jag verkar ha "ha en ´dold’ agenda mot fackligt arbete".

    Givetvis är detta rena fantasier. Att, med rätta, kritsera LR och Lärarförbundet är inte samma sak som att kritisera fackligt arbete i gemen.
    Den som, av någon anledning, vill kontrollera detta kan gå in på skoldebatt och sedan klicka på min signatur. Då kommer man att kunna läsa samtliga inlägg jag gjort där sedan september 2008 – och sedan är det bara att börja söka efter kritik mot fackligt arbete i allmänhet.
    Jag önskar den som ger sig på detta alla lycka och trevlig läsning.

    /Trött

    SvaraRadera
  4. Nej, det går inte att se denna blogg som annat än kritisk gentemot LR. Vilket är tvunget. Är också med i LR och för dem är vi medlemmar totalt oviktiga.

    SvaraRadera